„Jaki Kozak!!!”

Wbrew mojej ostatniej aktywności wpisowej, sezon rowerowy się dla mnie nie skończył. W sumie ostatnio przestałem pisać, bo czekałem na moment w którym powiem – „dość już tego rowerowania, czekam na wiosnę”. Chciałem wtedy podsumować ten sezon moimi statystykami zebranymi przez GPS. Dziś doszedłem do wniosku, że jednak ten moment chyba nie nastąpi. Tak przyznaję się – dołączyłem do grona szaleńców rowerowych, tzw. „całorocznych”. 

W poniedziałek było trochę śniegu – stwierdziłem, że to dobry moment by udowodnić sobie, że to już koniec sezonu. Pojechałem do pracy… To był istny koszmar – rzucałem się na miałkim śniegu, przednie koło się ślizgało – po prostu makabra. Dojechałem do firmy po 22 minutach – 4 minuty dłużej niż normalnie. Po południu wracałem już samochodem, żeby było szybciej… ale nie było. Wtorkowy ranek przekonał mnie, że ten rower to jednak nie jest taki zły. Do pracy jechałem w sumie 40 minut, stresowałem się zachowaniem innych kierowców i swoim własnym. Na koniec wszedłem zmarznięty (pomimo rozgrzania wnętrza auta do 30st. C) do biura. Stwierdziłem, że chyba jednak wolę rower.

Powrót z pracy był już spokojniejszy – poznałem zachowanie roweru, czuję już kiedy jest stabilny a kiedy trzeba uważać.

Podczas powrotu do domu gdy już byłem całkiem wyluzowany, minąłem dwóch młodych ludzi na chodniku, którzy patrząc na mnie głośno stwierdzili, że jestem niezły Kozak – otóż nie – rower zimą to nic strasznego i serdecznie zachęcam.

 

PS – moje zimowe testy robiłem na rowerze miejskim z miejskimi oponami – żadnych specjalnych urządzeń, kolców, opasek… Jedyny problem to dynamo – ślizgało się po oponie i światełko nie chce się w ogóle palić.

Comments
One Response to “„Jaki Kozak!!!””
  1. mirxx pisze:

    zdejmuj ten cały elektryczny kramik napędzany z dynama i zakładaj ledowe lampki! lżejsze, mocniejsze, bardziej niezawodne.

Skomentuj

