Światła Sikorskiego/Wańkowicza – co autor ma na myśli?

W dniu dzisiejszym postanowiłem opisać efekt moich  obserwacji odnośnie funkcjonowania tego skrzyżowania z punktu widzenia rowerzysty.

Zaczęło się od tego, że zawsze jadąc rano do pracy zielone dla pieszych rowerzystów po stronie Nagórek zapalało się równocześnie z samochodami, natomiast wracając z pracy zawsze musiałem czekać i w sumie nie wiedziałem na co. Jako, że jestem przyzwyczajony do niskiej jakości prac analitycznych w MZDiM nie spodziewałem się, że ktoś myślał nad tym dłużej niż 5 minut i nawet nie chciało mi się denerwować próbując dojść jakie to mogłoby mieć uzasadnienie. Do czasu… Pewnego razu podjechałem jak zawsze pod sygnalizator jadąc z pracy. Wcisnąłem guzik (bowiem sposób powiadomienia czy ktoś już zrobił to przede mną działa tylko po zachodzie słońca) i czekam. Światło dla kierowców zapaliło się i o dziwo zapaliło się też dla mnie. „Pomyślał ktoś i coś pozmieniali” to pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy. Tak więc na drugi dzień obserwacja była bardziej skrupulatna. I znów czekałem dłużej, bowiem zielone dla mnie się nie zapaliło.

Po kilku takich kursach odkryłem następującą rzecz:

Jeżeli na pasie do skrętu w lewo z Sikorskiego do Reala staje jakiś samochód, wtedy piesi po stronie Nagórek muszą czekać, aż jemu wydzielone światło zgaśnie. No niech mi ktoś wyjaśni co autor miał na myśli? Ciekaw jestem ile jeszcze takich debilizmów znajdę na ulicach naszego grodu…

Pomijam kwestię nielegalnego przejeżdżania przez to przejście dla pieszych. Ścieżka jest po obu stronach Wańkowicza, światełka kuszą małym zielonym rowerkiem, ale przejeżdżać tam NIE WOLNO. Należy z roweru zejść i przeprowadzać go przykładnie. To wszystko dla waszego BEZPIECZEŃSTWA!!! Nie marudzić.

Comments
4 komentarze to “Światła Sikorskiego/Wańkowicza – co autor ma na myśli?”
  1. BorOl pisze:

    Nie chciałbym być złośliwy, ale niezbyt to odkrywcze: http://kmo.borol.net/node/42 http://www.konsultacje.olsztyn.eu/forum/18-transport-i-lacznosc/132-piesi-w-olsztynie?limit=20&start=180#3347 Od czasu pisania o tym przejścio-przejeździe znalazłem jeszcze co najmniej jedno – Wojska Polskiego x Kasprowicza. Tam dodatkowo zielone w jednym z kierunków jest tylko S-5 :> Jakbyś się tam zawieruszył to poproszę o szerszą dokumentację foto. Przy okazji możesz też odnieść się do odpływów wody opadowej w poprzek śmieszki.

    • staff1703 pisze:

      Ależ ja tu nie podejmuję jako tematu głównego samego przejścia „toucana”. Napomykam o tym tylko.

      Bardziej chodzi mi o kwestię synchronizacji sygnalizacji dla „pieszych rowerzystów” z lewoskrętem do Reala. Wątku pieszego na konsultacjach nie śledziłem dotychczas, ale cieszy mnie, że nie tylko ja się czepiam 🙂 Widzę, że z punktu widzenia olsztyńskich pieszych sytuacja jest równie smutna choć nie ukrywam, że pieszo poruszam się po mieście najrzadziej.

      • BorOl pisze:

        Sytuacja pieszych i rowerzystów jest i będzie odwrotnie proporcjonalna do stanu zadowolenia dyrektorów Gustka i Szóstka oraz głównego specjalisty Jaszczuka. Im się po prostu w głowie nie mieści, że rower nie służy do prowadzenia, ale o tym więcej kiedyś tam na mojej stronie – znowu obnażę beznadziejność KBRD.

  2. Witam,
    Jestem rowerzystą od kilku… kliku lat. Twój blog przypadł mi go gustu ponieważ mam podobny punkt widzenia jak Ty. Temat funkcjonowania sygnalizacji świetlnej był wielokrotnie poruszany na stronie BOrola oraz na platformie konsultacji społecznych. Stronę internetową konsulatacje.olsztyn.eu codziennie przegląda osoba reprezentująca Zarząd Pan Pliszka. Na tej stronie mieszkańcy Olsztyna codzienne zgłaszają uwagi dot. spraw społecznych które powinny zostać poprawione.Do dnia dzisiejszego działanie sygnalizacji nie zostało zmienione. Czy to jest normalne „cywilizowanym” Olsztynie?

    Pozdrawiam Czerwony Olsztyn

Skomentuj

