Gdańsk

Dzisiaj dzień poza Olsztynem. Droga w jedną stronę przez Morąg i Pasłęk. W Gdańsku odwiedziłem os. Jelitkowo. Uderzył mnie ogrom ścieżek rowerowych. Są po prostu wszędzie. Dodatkowo byłem pod nowym stadionem PGE Arena. Trzeba przyznać, że mają rozmach… Może ja jestem krytycznie nastawiony, ale do stadionu prowadzi w chwili obecnej jedna droga i – uwaga – ścieżka rowerowa którą dojeżdża się do centrum miasta.

Natomiast nikomu nie przeszkadza, że w Olsztynie oddaje się do użytku ulicę i skrzyżowanie np. Limanowskiego, na którym nie ma ścieżki rowerowej (z powodu rzekomego protestu mieszkańców) i na którym teraz już ścieżki zrobić się nie da bez nakładów inwestycyjnych… Taka różnica uwidaczniająca podejście.

W Trójmieście ścieżki wyznacza się i buduje sukcesywnie po to by stworzyć wygodną dla użytkowników sieć bezpiecznego poruszania po mieście.

W Olsztynie zacytuję cele projektowe jednego z projektów dotyczących przebudowy pewnej śródmiejskiej ulicy: „budowa drogi rowerowej w celu usunięcia rowerzystów z pasa ruchu”…

I tyle.

PS – dziś rozpocząłem pracę nad mapą olsztyńskich ścieżek rowerowych w rzeczywistości. Jest ona dostępna z menu na górze. Uwagi mile widziane w komentarzach do mapy.

Skomentuj

